نوشته شده توسط : ali

کارت بازرگانی

 کارت بازرگانی :

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ کارت بازرگانی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

تقریباً هر اقدامی در چارچوب قوانین کشور، به یک مجوز از سوی مقامات یا سازمان های مربوط نیاز دارد. دقیقا مثل رانندگی کردن که با داشتن گواهینامه رسمی از اداره راهنمایی و رانندگی، قانونی است و بدون آن، غیرقانونی و تخلف. برای بعضی تجارت ها هم به چنین گواهینامه ای نیاز داریم که به آن «کارت بازرگانی» گفته می شود.

 

بر اساس قوانین گمرکی کشور، کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده آن، اعم از شخص حقیقی و حقوقی، می تواند با داشتن آن، اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند. این تجارت از ثبت سفارش و ترخیص کالا تا واردات از مناطق آزاد، حق العمل کاری در گمرک و صادرات کالاهای مجاز را در بر دارد

 

 

 

کاربردهای کارت بازرگانی

 

اما کارت بازرگانی به چه کارهایی می آید و چه کاربردهایی دارد؟ بر اساس قوانین و آیین نامه های مربوط، داشتن کارت بازرگانی برای کارهای زیر ضروری است:.* ثبت سفارش و ترخیص كالا

 

* واردات از مناطق آزاد

 

* مبادرت به حق العمل كاری در گمرك

 

* صادرات هر نوع کالاهای مجاز.

 

موارد معافیت از داشتن کارت بازرگانی

 

علاوه بر کارهایی که برای انجام دادن آنها داشتن کارت بازرگانی ضرورت دارد، قانونگذار مواردی را نیز بر شمرده است که برای انجام دادن آنها نیازی به داشتن این کارت نیست. در واقع، بر اساس قانون، موارد معافیت از داشتن این کارت عبارت است از:

 

* شركت تعاونی مرزنشینان

 

* ملوانان ایرانی شاغل در شناورهایی كه در بین سواحل ایران و سایر كشورها در تردد هستند

 

* پیله وران

 

* * كارگران ایرانی شاغل در خارج از كشور در صورت داشتن كارنامه شغلی از وزارت كار.



:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

کد اقتصادی

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ کد اقتصادی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

کد اقتصادی شماره ای است که بنا بر قانون وضع شده در سال ۷۳ برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا و خدمات اشتغال دارند تعیین شد. به این صورت که این اشخاص باید کد اقتصادی خود را روی فاکتورهای خرید و فروش ثبت کنند.

 

از جمله دلایل درج کُد اقتصادی روی فاکتورهای خرید و فروش محاسبه سود به دست آمده در معاملات است و بنابراین با محاسبه دقیق سودهای کسب شده مالیات ها نیز کمتر برآوردی و نظری خواهند بود و محاسبه آنها بیشتر بر اساس اسناد و مدارک صحیح خواهد بود.

 

علاوه براین به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادر شده را به راحتی بررسی کند

 

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد اقتصادی ( اشخاص حقوقی )

 

1. اصل فیش واریزی دو در هزار سرمایه شرکت یا موسسه

2. کپی پیش آگهی تاسیس

3. کپی روزنامه رسمی تاسیس

4.کپی اساسنامه شرکت

5.کپی شرکتنامه و تقاضانامه(مسئولیت محدود)

6.کپی اظهارنامه (سهامی خاص)

7.کپی تقاضانامه (موسسات)

8.کپی پیش آگهی تغییرات

9.کپی روزنامه رسمی تغییرات

10.کپی شناسنامه و کپی کارت ملی اعضای هیأت مدیره

11.اصل و کپی قبوض تلفن و برق محل شرکت یا موسسه

12.کپی سند مالکیت یا اجاره نامه به نام شرکت با کد رهگیری

13.اصل گواهی امضاء صاحبان امضاء مجاز تایید شده در دفترخانه اسناد رسمی

14.وکالت نامه به نام نماینده موسسه در دفترخانه اسناد رسمی

 

 

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد اقتصادی ( اشخاص حقیقی )

 

1. فرم اطلاعات هویتی

2. تصویر شناسنامه

3. (اصل و تصویر) فیش بانکی

4. مجوز فعالیت یا سند محل فعالیت تجاری ( رسمی وغیر رسمی )

5. سه قطعه عکس ۴*۳

6. فتوکپی کارت اقتصادی یا فیش کامپیوتری (برای دارندگان شماره اقتصادی)

 

 

 

نحوه در خواست شماره اقتصادی

 

مؤدی مالیاتی با بررسی شرایط مندرج در اطلاعیه منتشره در روزنامه های کثیر الانتشار و دستور العمل اجرایی ماده ۸۵ قانون وصول برخی از در آمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین ، در صورت داشتن شرایط ، فرم اطلاعات هویتی مربوطه را از روزنامه جدا می نماید و یا از فرم نمونه کپی می گیرد و پس از تکمیل قسمت مربوط به خود و الصاق یک قطعه عکس بر روی فرم هویتی به همراه سایر مرارک تحویل حوزه مالیاتی ذیربط نموده و رسید دریافت می دارد . پس از رسیدگی حوزه ، به مدارکی که ناقص باشد شماره اقتصادی تخصیص نمی یابد و مدارک وفیش بانکی مسترد نخواهد شد . در مورد اشخاص حقوقی نیز همانند اشخاص حقیقی عمل می شود با این تفاوت که در صورت داشتن تغییرات باید فرم تغییرات اطلاعات هویتی نیز از طرف مؤدی تکمیل گردد. تشکیلات قانونی نیز در صورتی که دارای ذیحساب مستقل بوده و مورد تایید امور ذیحسابی ها باشد می توانند با مراجعه به حوزه مالیاتی تکلیفی خود ، درخواست شماره اقتصادی نماید.

 

 

 

مدارک درخواست کد اقتصادی شخص حقیقی

 

1. در خواست کتبی شخص

2. فتوکپی پروانه کسب

3. فتوکپی کامل صفحات شناسنامه

4. تکمیل فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی

5. عکس 4*۳ متقاضی ( سه قطعه )

6. فتوکپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری (در صورتی که قبلا کارت در یافت نموده باشد)

 

پس ازتهیه مدارک فوق الذکر و تکمیل فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی و امضای آن ، نسبت به تحویل به حوزه مالیاتی مربوطه اقدام و ممیز مالیاتی پس از کنترل مدارک و ثبت در دفتر حوزه ، رسدی دریافت مدارک را صادر و تحویل مؤدی می نماید و مدارک به اداره نظارت و پیگیری تحویل و اداره مذکور پس از بررسی مدارک دریافتی ،آنها را به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی و اداره شماره اقتصادی ، ارسال و اداره مذکور پس از دریافت مدارک و بررسی آنها نسبت به صدور کارت شماره اقتصادی اقدام می نماید. چنانچه پس از دریافت کارت شماره اقتصادی تغییراتی در اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی حادث شود لازم است فرم نمونه را تکمیل و بهمراه مدارک مثبته به حوزه مربوطه یا اداره صادرکننده کارت تحویل داده شود تا نسبت به ثبت تغییرات و اصلاح کارت ، اقدام لازم به عمل آید.

 

 

 

مدارک درخواست کد اقتصادی شخص حقوقی

 

1. درخواست کتبی شرکت

2. روزنامه رسمی که آگهی تاسیس شرکت در آن درج شده است

3. فتوکپی شناسنامه از کلیه صفحات

4. تنظیم فرم اطلاعات هویتی اشخصاص حقوقی

5. فتوکپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری

 

پس از تهیه کارت و تکمیل فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقوقی که بوسیله مدیر عامل یا وکیل قانونی تنظیم و به مهر شرکت ممهور و به حوزه مالیاتی مربوطه تسلیم و ممیز مالیاتی پس از کنترل مدارک آن را در دفتر حوزه ثبت و رسید صادره را تحویل مؤدی می نماید و سپس مدارک به اداره نظارت و پیگیری تحویل و اداره مذکور پس از بررسی مدارک را به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی-اداره شماره اقتصادی تحویل و اداره فوق الذکر نسبت به صدور کارت شماره اقتصادی و تحویل به مؤدی اقدام می نماید.



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرکت با مسئولیت محدود

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شركت با مسئولیت محدود را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

تعریف شرکت با مسئولیت محدود

 

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا     قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است .(ماده 94 قانون تجارت)در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود و همچنین اسم شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکاء باشد و الا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده و در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را در شرکت تضامنی خواهد داشت (ماده 95 قانون تجارت ).

 

 

 

وجوه  اشتراک بین شرکت های سهامی خاص و بامسئولیت محدود

 

 

 

1ـ در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل 2 نفر و در شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران حداقل 3 نفر می باشند .

 

2ـ حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص یک میلیون ریال است .

 

 

 

مسئولیت محدود اختیاری است .

 

7ـ شرایط احراز حدنصاب درمجامع عمومی  شرکت در مسئولیت محدود با توجه به نوع شرکت مشکل

 

تر می باشد .

 

8-در شرکت با مسئولیت محدود مجامع عمومی شرکت توسط هیئت نظاردرصورتی خواهند بود

 

که تعداد شرکا ء آن از 12نفر بیشتر باشد .

 

9ـ در شرکت بامسئولیت محدود شرکت در افزایش سرمایه اختیاری است.

 

10ـ سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی شود و شرکاء فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول

 

قروض و تعهدات می باشند .

 

11ـ مدیران در شرکت سهامی خاص الزاما بایستی سهامدار بوده یا تعداد سهام وثیقه مقرر در اساسنامه را تهیه وبه صندوق شرکت

 

بسپارند . مدیران در شرکت با مسئولیت محدود  بصورت موظف یا غیر موظف که از بین شرکاء یا از خارج انتخاب می شوند انجام وظیفه

 

در شرکت با مسئولیت محدود می توانند در اساسنامه ترتیب دیگری برای تقسیم سود مقرر دارند .

 

13ـ حق رای در  شرکت با مسئولیت محدود به نسبت سرمایه خواهد بود .

 

14ـ تقویم سهم الشرکه غیر نقدی در شرکت با مسئولیت محدود توسط شرکاء صورت می گیرد شرکاء دراین خصوص دارای مسئولیت می باشند .

 

 

 

مدارک جهت ثبت شرکتهای با مسئولیت محدود

 

1-دو نسخه شرکتنامه تکمیل شده

 

2-دو نسخه تقاضانامه تکمیل شده

 

3-دو نسخه اساسنامه تکمیل شده

 

4-تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام های پیشنهادی و همچنین فیش واریزی

 

5-اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد

 

6-تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکاء، مدیران و هیأت نظار(درمواردی که تعداد شرکاء بیش از 12 نفر باشند)

 

7- اصل گواهی عدم سوءپیشینه جهت اعضاء هیأت مدیره، مدیرعامل

 

8-دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

 

9- دو نسخه صورتجلسه هیأت مدیره

 

10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.



:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرکت سهامی خاص

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

شرکت سهامی خاص شركتی است بازرگانی كه تمام سرمایه آن در موقع تاسیس منحصرا توسط مؤسسین تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است و تعداد سهامداران نباید از سه نفر كمتر باشد و در موقع تاسیس سرمایه شركت های سهامی خاص از یك میلیون ریال نباید كمتر باشد.

 

عبارت شركت سهامی خاص باید قبل از نام شركت یا بعداز آن بدون فاصله بانام شركت در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت بطور روشن و خوانا قید شود.

 

مدارک و مستندات جهت ثبت تأسیس شرکتهای سهامی خاص :

 

هر گونه تقاضای ثبت تاسیس شرکت های سهامی خاص به ثبت شرکت کریم خان با تکمیل مدارک ذیل صورت پذیرد .

 

1- دونسخه اظهارنامه تکمیل شده با امضاء موسسین

 

2- دونسخه اساسنامه تکمیل شده با امضاء موسسین

 

3- تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نامهای پیشنهادی

 

4- اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی ( حداقل 35% سرمایه ) در حساب شرکت در شرف تاسیس همراه با فیش پرداختی

 

5- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط درمواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد

 

6- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت  از جمله صفحه اول شناسنامه  وکارت ملی سهامداران ، مدیران ، و بازرسان . با توجه به راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکت ها و ارائه خدمات الکترونیکی هویت سنجی اشخاص حقیقی و حقوقی بصورت آزمایشی صورت می پذیرد .

 

7- گواهی عدم سوء پیشینه جهت اعضاء هیأت مدیره ، مدیرعامل و بازرسان

 

8- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین با امضاء  موسسین

 

9- دونسخه صورتجلسه هیأت مدیره با امضاء تمامی اعضای هیات مدیره

 

10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.

 

تکمیل و ارائه مدارک فوق مستلزم رعایت نکات ذیل می باشد:

 

الف: اظهارنامه ها ، اساسنامه بایستی تکمیل شده و به امضاء کلیه موسسین برسد. صورتجلسه هیأت مدیره نیز بایستی تکمیل شده و به امضاء هیأت مدیره منتخب مجمع عمومی مؤسسین برسد . در خصوص مجمع عمومی موسس حد نصاب جلسات بر طبق ماده 75  لایحه اصلاحی قانون تجارت در نوبت اول حداقل نصف موسسین و در صورت عدم حد نصاب در  نوبت دوم و سوم لااقل یک سوم موسسین که دارای سرمایه شرکت می باشند ، ضروروی می باشد

 

ب :گواهی بانکی پرداخت سرمایه تعهدی بایستی قبل از تعیین نام ارائه گردد.

 

ج : در ارتباط با موضوعاتی که نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح دارد مقتضی است به ثبت شرکت کریم خان مراجعه گردد.

 

د) مدارک احراز هویت:

 

1- اشخاص حقیقی داخلی:

 

_  تصویر برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی

 

2- اشخاص حقوقی داخلی:

 
_ تصویر روزنامه رسمی آگهی تأسیس و آخرین آگهی تغییرات مدیران

 
_ معرفینامه نمایندگی جهت نماینده سهامدار حقوقی جهت حضور در مجمع عمومی مؤسسین و همچنین در مواردی که نماینده مربوطه به عنوان عضو هیأت مدیره انتخاب شده باشد.

 

_ ارائه تأییدیه توسط اعضای هیأت مدیره سهامدار حقوقی مبنی بر غیردولتی بودن .

 

_ تصویر برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی نماینده

 

3- اشخاص حقیقی خارجی:

 

_  تصویر برابر با اصل گذرنامه

 

_ اصل ترجمه رسمی گذرنامه از دارالترجمه رسمی

 

4- اشخاص حقوقی خارجی:

 

_ تصویر برابر با اصل گواهی ثبت کشور ثبت کننده

 

_ اصل ترجمه رسمی گواهی ثبت شخص حقوقی خارجی

 

_ معرفینامه و همچنین تصویر برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی نماینده

 

_ چنانچه نماینده شخص حقوقی ایرانی باشد ارائه مدارک مذکور شق «2» بند «د» الزامی است.

 

–         در متن صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین می بایستی عبارت « کلیه اعضای هیأت مدیره و بازرسان تعهد و اقرار می نمائیم که دارای سابقه سوء پیشینه کیفری نبوده و ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 147 لایحه اصلاحی  قسمتی از کانون تجارت نبوده و با امضاء ذیل صورتجلسه ضمن تأیید مفاد فوق بدینوسیله قبولی خودرا اعلام میداریم » و در متن صورتجلسه هیأت مدیره نیز بایستی عبارت « مدیرعامل شرکت تعهد و اقرار می نماید که دارای سابقه سوء پیشینه کیفری نبوده و مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و ماده 126 لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت نبوده و با امضاء ذیل صورتجلسه ضمن تأیید مفاد فوق قبولی سمت خودرا اعلام میدارد» درج گردد.

 

و – وکالتنامه وکلای دادگستری بایستی نافذ بوده و مدت اعتبار پروانه وکالت منقضی نشده باشد.

 

هـ – کلیه اوراق بایستی بصورت تایپی و بدون هیچگونه قلم خوردگی و لاک گرفتگی باشد .

 

ک – درصورت نقص هریک از مدارک از پذیرش خودداری می گردد.

 

در اجرای تبصره ماده 4 لایحه اصلاحی ، در شرکت سهامی عام عبارت: “شرکت سهامی عام” و در شرکت سهامی خاص عبارت “شرکت سهامی خاص” باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی ها شرکت به طور روشن و خوانا قید شود .



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

سهامی عام

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت سهامی عام را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

شركت سهامی عام شركتی است كه سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است و شركت هایی كه موسسین آنها قسمتی از سرمایه شركت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می كنند شركت سهامی عام نامیده می شوند و باید بلافاصله قبل یا بعد از نام شركت عبارت سهامی عام در كلیه اوراق و اطلاعیه ها و اگهی های شركت بطور روشن و خوانا قید شود و سرمایه در موقع تاسیس شركتهای سهامی عام نباید از پنج میلیون ریال كمتر باشد و در صورتی كه بنا به موجباتی سرمایه شركت سهامی عام در هر زمان كمتر از مبلغ مذكور شود باید ظرف یك سال از طریق افزایش سرمایه – سرمایه شركت به حداقل مقرر برسد و در صورت عدم حصول شركت سهامی عام باید به انواع شركت های دیگر مصرح در قانون تجارت تبدیل شود و در غیر این صورت هر ذینفع ( سهامدار) می تواند انحلال شركت سهامی عام را از دادگاه صلاحیتدار درخواست نماید.

 

برای تاسیس شركت سهامی عام موسسین در بدو امر بایستی حداقل ٢٠% سرمایه شرکت را شخصا تعهد و لااقل ٣٥% از مبلغ تعهدشده را در حسابی بنام شركت در شرف تاسیس نزد یكی از بانكها سپرده سپس اظهارنامه ای به ضمیمه طرح اساسنامه شركت و طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام كه به امضای كلیه موسسین رسیده باشد به اداره ثبت شركتها تسلیم ورسید دریافت دارند چنانچه قسمتی از تعهد موسسین به صورت غیر نقد باشد باید عین آن یا مدارك مالكیت آن را در همان بانكی كه برای پرداخت مبلغ نقدی حساب باز شده تودیع و گواهی بانك را به ضمیمه اظهارنام و مدارك فوق الذكر به اداره ثبت شركتها تسلیم نمایند

 

مدارک و مستندات جهت ثبت تأسیس شرکتهای سهامی عام :

 

هر گونه تقاضای ثبت تاسیس شرکت های سهامی عام را با ثبت شرکت کریم خان در میان بگذارید.

 

مرحله اول : ( تحصیل اجازه پذیره نویسی )

 

1- دو نسخه طرح اعلامیه پذیره نویسی با رعایت ماده 9 لایحه اصلاحی که می بایستی به امضاء کلیه مؤسسین رسیده باشد.

 

2- دو نسخه اظهارنامه

 

3- دو نسخه طرح اساسنامه با رعایت ماده 8 لایحه اصلاحی قانون تجارت که به امضاء موسسین رسیده باشد

 

4- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت

 

5- اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی ( حداقل 35% از 20% سرمایه تعهد شده) در حساب شرکت در شرف تاسیس

 

6- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.

 

7- اصل مجوز اولیه از سازمان بورس و اوراق بهادار

 

8- تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نامهای پیشنهادی

 

 

 

پذیره نویسی عمل حقوقی که به موجب آن شخص تعهد می کند با تامین قسمتی از سرمایه شرکت در حدود مبلغی آورده شده در شرکت سهامی عام شریک شود . اعلامیه پذیره نویسی باید توسط موسسین در جراید آگهی گردیده و نیز در بانکی که تعهد سهام نزد آن صورت می گیرد در معرض دید علاقه مندان قرار داده شود . ظرف مهلتی که در اعلامیه پذیره نویسی معین شده است علاقه مندان به بانک مراجعه و ورقه تعهد سهام را امضاء و مبلغی را که نقدا باید پرداخت شود تادیه و رسید دریافت خواهند کرد. امضاء ورقه تعهد سهم به منزله قبولی تمام اساسنامه و مفاد آن خواهد بود. درمرحله بعد از پذیره نویسی شرکت سهامی عام با احراز پذیره نویسی کلیه سهام شرکت و تادیه مبالغ لازم و شور درباره اساسنامه شرکت و تصویب آن اولین مدیران و بازرسی یا بازرسان شرکت را انتخاب می کند. مدیران و بازرسان شرکت باید کتبا قبول سمت نمایند قبول سمت به خودی خود دلیل بر این است که مدیر و بازرس با علم به تکالیف و مسئولیت های سمت خود عهده دار آن گردیده اند .

 

هر گونه دعوت و اطلاعیه برای صاحبان سهام تا تشکیل مجمع عمومی سالانه باید در دو روزنامه کثیر الانتشار منتشر شود یکی از دو روزنامه به وسیله مجمع عمومی موسس و روزنامه و دیگر از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین می شود.

 

 

 

مرحله دوم : ( ثبت شرکتهای  سهامی عام)

 

1- دونسخه اساسنامه که تصویب مجمع عمومی مؤسس رسیده باشد.

 

2- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین متضمن تصویب اساسنامه ، تعیین اعضاء هیئت مدیره ، انتخاب بازرسان و روزنامه های کثیرالانتشار

 

3- دو نسخه صورتجلسه هیأت مدیره

 

4- در اجرای ماده 16 لایحه اصلاحی قانون تجارت ، ارائه اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35%سرمایه شرکت ( درصورتیکه قسمتی از سرمایه مؤسسین بصورت غیرنقدی باشد . ارائه اصل نظریه کارشناس رسمی دادگستری الزامی است)

 

5- واریز حق الثبت و حقوق دولتی

 

6- در اجرای ماده 25 قانون بورس اوراق بهادار ارائه اصل مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار (مجوز ثانویه)

 

تکمیل و ارائه مدارک فوق مستلزم رعایت نکات ذیل می باشد:

 

الف: اظهارنامه ها ، اساسنامه ، صورتجلسات مجمع عمومی مؤسسین می بایستی تکمیل شده و به امضاء کلیه سهامداران برسد . صورتجلسه هیأت مدیره نیز بایستی تکمیل شده و به امضاء هیأت مدیره منتخب مجمع عمومی مؤسسین برسد.

 

ب : گواهی بانکی پرداخت سرمایه تعهدی بایستی قبل از تعیین نام ارائه گردد.

 

ج : در ارتباط با موضوعاتی که نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح دارد مقتضی است به ثبت شرکت کریم خان مراجعه گردد.

 

د: مدارک احراز هویت:

 

1- اشخاص حقیقی داخلی:

 

_ تصویر برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی

 

2- اشخاص حقوقی داخلی:

 

_ تصویر روزنامه رسمی آگهی تأسیس و آخرین آگهی تغییرات مدیران

 

_ معرفینامه نمایندگی جهت نماینده سهامدار حقوقی جهت حضور در مجمع عمومی مؤسسین و همچنین در مواردی که نماینده مربوطه به عنوان عضو هیأت مدیره انتخاب شده باشد.

 

_ ارائه تأییدیه توسط اعضای هیأت مدیره سهامدار حقوقی مبنی بر غیردولتی بودن .

 

_ تصویر برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی نماینده

 

3- اشخاص حقیقی خارجی:

 

_ تصویر برابر با اصل گذرنامه

 

_ اصل ترجمه رسمی گذرنامه از دارالترجمه رسمی

 

4- اشخاص حقوقی خارجی:

 

_ تصویر برابر با اصل گواهی ثبت کشور ثبت کننده

 

_ اصل ترجمه رسمی گواهی ثبت  شخص حقوقی

 

_ معرفینامه و همچنین تصویر برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی نماینده

 

_ چنانچه نماینده شخص حقوقی ایرانی باشد ارائه مدارک مذکور شق «2» بند «د» الزامی است.

 

_ در متن صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین بایستی عبارت « کلیه اعضای هیأت مدیره بازرسان تعهد و اقرار می نمایند که دارای سابقه سوء پیشینه کیفری نبوده و ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 147 لایحه اصلاحی  قسمتی از کانون تجارت نبوده و با امضاء ذیل صورتجلسه ضمن تأیید مفاد فوق بدینوسیله قبولی خودرا اعلام میدارند » و در متن صورتجلسه هیأت مدیره نیز بایستی عبارت « مدیرعامل شرکت تعهد و اقرار می نماید که دارای سابقه سوء پیشینه کیفری نبوده و مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و ماده 126 لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت نبوده و با امضاء ذیل صورتجلسه ضمن تأیید مفاد فوق قبولی سمت خودرا اعلام میدارد» درج گردد.

 

ضمنا” شایان ذکر است وکالتنامه های وکلای دادگستری بایستی نافذ بوده و مدت اعتبار پروانه آنها منقضی نشده باشد.و همچنین کلیه اوراق بایستی بصورت تایپی و بدون هیچگونه قلم خوردگی و لاک گرفتگی باشد.

 

اضافه مینماید لازم است به نحو شایسته ای تاکید گردد از پذیرش مدارکی که بصورت ناقص ارایه می گردد خودداری گردد.



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت طرح صنعتی

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت طرح صنعتی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

طرح صنعتی چیست؟

از نظر قانون ثبت اختراعات‌، طرحهای صنعتی‌و علائم تجاری” هرگونه تركیب خطوط یا رنگها و هرگونه شكل سه‌بعدی با خطوط‌، رنگها و یا بدون آن‌، به‌گونه‌ای كه تركیب یا شكل یك فرآورده صنعتی یا محصولی از صنایع دستی را تغییر دهد، طرح صنعتی است‌. در یك طرح صنعتی تنها دسترسی به یك نتیجه فنی بدون تغییر ظاهری مشمول حمایت از این قانون نمی‌باشد. ”

 

“ترکیب خطوط یا رنگها و هرگونه شکل سه بعدی با خطوط ، رنگ یا بدون آن بگونه ای که ترکیب یا شکل یک فراورده را از نظر تزیینی و زیباشناختی تغییر داده و باعث جذب مصرف کننده گردد را طرح صنعتی می گویند . در یک طرح صنعتی تنها دسترسی به یک نسخه فنی بدون تغییر ظاهری مشمول حمایت قانون نمی باشد ”

 

آیا می دانستید اگر طرح جدیدی برای محصولات تولیدی خود ایجاد کرده اید یا بسته بندی منحصر به فردی ابداع کرده اید قبل از افشا باید آنرا ثبت نمائید؟ هر تغییر در شکل ظاهر یا نوع بسته بندی که باعث زیبا شدن محصول تولیدی شما گردید و باعث جذابیت محصولات شما  برای مصرف کننده موجب شود را قبل از افشا، بهتر است ثبت نمایید تا جلو سو استفاده رقبای خارجی و داخلی در بازارهای هدف گرفته شود.با ثبت طرح صنعتی شما می توانید به راحتی جلو و واردات یک محصول که تقلیدی از طرح تولیدی ثبت شده شما است را بگیرید.

 

طرح صنتی دایره وسیعی از محصولات صنعتی، خانگی ، اداری، ورزشی ، صنایع دستی، اسباب بازی ، مبلمان اداری ، لوازم برقی، خودرو و قطعات آن، ابزار های فنی و پزشکی بهداشتی ، اقلام لوکس، تزئینی ، منسوجات ، فرش و لباس ، ظروف آشپزخانه ، مصنوعات پلاستیکی و حتی بسته بندی طیف وسیعی از محصولات را شامل می شود . از اینرو و وفق ماده 20 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی علائم تجاری مصوب 1386 هرگونه ترکیب خطوط یا رنگها و هرگونه شکل سه بعدی یا خطوط، رنگها و یا بدون آن به گونه ای که ترکیب یا شکل یک فرآورده صنعتی یا محصول از صنایع دستی را تغییر دهد طرح صنعتی است”. در ضمن طرح صنعتی تنها دسترسی به یک نتیجه فنی بدون تغییرشکل ظاهری مشمول حمایت از این قانون نمی شود.

 

شاید یک طراح در طراحی طرح موردنظر به جنبه های مختلف مانند باب میل بازار ، انبار داری  ، تعمیر و نگهداری ، حمل و نقل ، تولید سریع و کم هزینه  … را در نظر داشته باشد اما آنچه را این قانون  به تعبیری دیگر حقوق طرح صنعتی حمایت می کند فقط  شکل و ظاهر آن  محصول آنهم از جنبه زیبایی شناسی  را شامل می گردد در سایر خصوصیات ،بخصوص ویژگی فنی یا عملکردی آن تحت حمایت این قانون نمی باشد.

 

 

 

حمایت از طرح صنعتی چه حقوقی را بوجود می آورد؟

 

هرگاه یک طرح صنعتی ثبت شود مورد حمایت قانون قرار خواهد گرفت،  مالک آن از حق استفاده انحصاری و جلوگیری از نسخه برداری غیرمجاز یا تقلید توسط اشخاص ثالث برخوردار می شود. این حق جلوگیری، سایرین را از ساخت، عرضه ، واردات، صادرات یا فروش هر محصولی که طرح در آن بکار رفته یا در آن گنجانده شده است منع می نماید. ماده 28 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری شیوه عملکرد ، میزان واقعی حمایت از طرح صنعتی ثبت شده را مشخص نموده است بنابراین اگر شخص مبلغی را برای  طراحی ابتکاری هزینه  کرده باشد و آن را در اداره مالکیت صنعتی به ثبت رسانده باشد تحت حمایت قانون قرار خواهد گرفت و قطعا سرمایه ی صورت گرفته بر خواهد گشت در نتیجه اگر مبل جدیدی  با طرح خاص طراحی نمایید قانون مزبور حق استفاده انحصاری به شما خواهد داد. این به آن معنی است که اگر متوجه شوید یکی از رقبا مبلی را با همان طرح کپی کرده باشد و وارد بازار نموده ، مالک طرح قادر خواهد بود استفاده از آن طرح توسط شخص ثالث را جلوگیری کرده و حتی تقاضای جبران خسارات نمایید.

 

با ثبت طرح های جدید و نوآورانه خود ضمن قفل و بست کردن طرح های تولیدی خود می تواند ضمن اجاره دادن طرح فوق (لیسانس) چنانچه هرگاه توسط اشخاص مورد تعرض مهندسی معکوس کپی برداری) قرار گرفت به راحتی جلو سوء استفاده کننده را گرفته یا حتی تقاضای جبران خسارت نمایید.

 

بنابراین می بینیم ثبت طرح صنعتی نه تنها عمل بیهوده نیست بلکه کاملا منطقی و مفید است هرچند علاوه بر مزایایی گفته شده در بازار رقابت جهانی نیز جایگاه مناسب را به شما اعطا خواهد که شرح آن در مقالات و مطالب آتی خوهد آمد.

 

چه طرح هایی بعنوان طرح صنعتی قابل ثبت است؟

 

طرح هایی قابل ثبت است که طبق قانون و مقررات مربوط تقاضا شود و شریط قانون را هم داشته باشد

 

    طرح باید “جدید” باشد یک طرح در صورتی جدید محسوب خواهد شد که عین آن قبل از تاریخ تسلیم یا تقاضای ثبت در دسترس عموم نباشد.

    طرح باید “اصیل” باشد. یک طرح در صورتی اصیل محسوب می شود که بطور مستقل توسط طراح پدیده آمده باشد و کپی یا تقلیدی از طرح های موجود نباشد.

    طرح باید شخصیت فردی داشته باشد. یعنی تأثیر کلی که طرح بر کاربر آگاه بوجود می آورد با تأثیر کلی که طرح های قبلی که قبلاً در دسترس عموم قرار گرفته اند بر آن کاربر بوجود می آورند، تفاوت داشته باشد.

 

در واقع طرح‌های صنعتی زیر قابل حمایت نیستند:

 

1-    طرح‌هایی كه جدید یا اصیل نباشند؛

 

2-    طرح‌هایی كه تنها در نتیجه عملكرد فنی محصول ایجاد می‌شوند؛

 

3-    طرح‌های حاوی نمادها یا نشان‌های رسمی؛

 

4-      طرح‌های مخالف نظم عمومی یا اخلاق حسنه.

 

#  چه طرح هایی تحت حمایت قانون طرح های صنعتی قرار ندارند؟

 

1-     طرحهایی كه جدید یا اصیل نباشند

 

2-     طرحهایی كه قبل از تسلیم اظهارنامه در هر نقطه ای از جهان افشا شده باشند.

 

3-     طرحهایی كه بهره برداری از آنها خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی و اخلاق حسنه باشند.

 

4-     طرحهایی كه حاوی نمادها یا نشانه های رسمی باشند.

 

5-     طرحهایی كه درنتیجه عملكردفنی بدون تغییر ظاهری ایجاد شوند.

 

6-     طرحهایی كه نتوان آنرا جای دیگری ساخت

 

7-     طرحهایی كه شکل ثابت ندارند

 

8-     قسمتی از یک طرح که به تنهایی مفهومی ندارد

 

9-     طرح هایی که عیناً در طبیعت وجود دارند

 

10-  اشکال هندسی

 

11-  طرح هایی که به الکتریسیته وابسته هستند

 

مدارك زیر باید ضمیمه  اظهارنامه شوند

 

 

 

1- مدارك مثبت هویت متقاضی و طراح؛ (شامل کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده برای اشخاص حقیقی و آگهی تاسیس و آخرین تغییرات جهت اشخاص حقوقی به صورت خوانا)

 

2-   مدارك نمایندگی، در صورتی كه تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید؛

 

3- اگر طرح صنعتی دو بعدی باشد، پنج نمونه از شكل یا تصویر گرافیكی یا پنج نمونه از طرح ترسیم شده به عنوان نمونه؛

 

4-  اگر طرح صنعتی سه بعدی باشد، پنج نمونه از شكل یا تصویر گرافیكی یا پنج نمونه از طرح ترسیم شده از تمامی جوانب طرح؛

 

5-   در طرح صنعتی سه بعدی، مرجع ثبت می‌تواند ماكتی از آن را به همراه اظهارنامه درخواست نماید. اندازه ماكتی كه متقاضی از مدل طرح خود ارائه می‌دهد، باید حداكثر 20×20×20 سانتی متر و وزن آن حداكثر 2 كیلوگرم و از ماده‌ای بادوام و غیرفاسد شدنی باشد. شكل‌های گرافیكی و ترسیم شده باید حداكثر در ابعاد 20×10 سانتی متر بوده و قابل نصب بر چهار صفحه مقوا در قطع A4  و با جوهر مشكی باشد؛

 

توضیح اینکه ، تصاویر گرافیکی مورد نظر در مرحله اظهارنامه الکترونیکی باید به صورت اسکن شده از نماهای مختلف با مشخصات فنی ذیل باشد، بدیهی است درصورت بررسی پرونده و پذیرش طرح مذکور ارائه پنج نمونه از شکل یا تصویر گرافیکی طرح ترسیم شده جهت صدور آگهی ضروری می باشد.

 

6-   درخواست كتبی (به صورت اسکن شده و الصاق آن در پرونده الکترونیکی ) به تأخیر انداختن انتشار آگهی ثبت طرح صنعتی و تعیین مدت آن، در صورت تمایل؛

 

7-   درخواست كتبی (به صورت اسکن شده و الصاق آن در پرونده الکترونیکی ) مبنی بر عدم ذكر اسم طراح، چنانچه طراح نخواهد اسم وی ذكر شود؛

 

8- رسید مربوط به پرداخت هزینه اظهارنامه و در صورتی كه اظهارنامه شامل دو یا چند طرح صنعتی است، رسید مربوط به پرداخت هزینه‌های اضافی؛

 

9- مدارك مربوط به حق تقدم كه باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداكثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.

 

تبصره 1- طرح چاپ شده اشكال و تصاویر گرافیكی یا ترسیم شده، موضوع بندهای 3 و 4 فوق، باید حداكثر در ابعاد 20×20 سانتی متر باشد و در آن رنگی بودن یا نبودن اشكال و تصاویر تصریح گردد .

 

شرایط و مشخصات فنی تصاویر ارسالی

 

1-    سایز تصاویر حداکثر A4 باشد

 

2-    حتماً بصورت عمودی اسکن شود.

 

3-    در تصویر ارسالی حتماً طرح باید در یک زمینه ساده، به نحوی که قابل رویت باشد قرار گیرد.

 

4-    تصویر کالا لزوماً بصورت رنگی باشد و حداکثر حجم آن 500KB باشد.

 

5-  تصویر مدارک ترجیحاً بصورت سیاه و سفید اسکن شده و حداکثر حجم آن 250KB باشد.(ترجیحاً پشت و روی کارت ملی و کپی صفحه اول شناسنامه در یک تصویر باشد.)

 

6-    پسوند فایلهای ارسالی jpg باشد.

 

همانگونه که مستحضرید از نرم افزارهای گرافیکی جهت کم کردن حجم فایلهای تصویری به نحوی که خوانا و یا قابل تشخیص باشند می توان استفاده نمود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 رتبه بندی شرکت ها

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با  رتبه بندی شرکت ها را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

رتبه بندی چیست؟

رتبه بندی در واقع یک نوع مقیاس گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت پیمانکاران برتر در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره وران می باشد. رتبه بندی در واقع یک نوع معیار تشخیص صلاحیت است که توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای پیمانکاران و شرکت ها اتخاذ می شود. رتبه بندی تخصصی شرکت ها توسط ثبت شرکت کریم خان انجام می گردد.

 

شرکت های پیمانکاری با توجه به قراردادها و امکانات و افراد امتیازآور از ۱ تا ۵ رتبه بندی می شوند، ولی شرکت های مشاور از ۱ تا ۳ رتبه بندی اتخاذ می کنند. کار شرکت های پیمانکاری بیشتر در زمینه اجرایی و اجرای پروژه های عمرانی و قراردادهای اجرایی در زمینه ساخت و نظارت بر پیمانکار است ولی شرکت های مشاور در زمینه طراحی و نظارت و نظارت بر ساخت فعالیت می کنند و واسطه بین پیمانکار و کارفرما هستند.  رتبه یا گرید عموماً مخصوص شرکت های فنی و مهندسی بوده بدین معنی که هرگاه سازمان دستگاه مناقصه گذار، اعم ازدولتی یا خصوصی قصد انجام پروژه ای عمرانی یا فنی و یا مهندسی داشته باشد، اجرای پروژه را به شرکت های دارای امتیازفنی و مهندسی تایید شده استانداری به صورت مناقصه واگذار می نماید. طبق آیین نامه، یک سری پارامترهایی برای تعیین صلاحیت تعیین گردیده که کمیته تشخیص صلاحیت و رتبه بندی با توجه به این پارامترها و شاخص ها، امتیاز عوامل تعیین کننده شرکت مورد نظر را تعیین می نماید. در صورتی که شرکت موفق به کسب حد نصاب امتیاز گردید و تعیین صلاحیت شد، گواهی رتبه صادر می گردد. بنابراین شرایط داشتن امتیاز فنی تایید شده سازمان، برای شرکت های مذکور به شرح ذیل می باشد.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه  ۵ :

 

برابر اصل شده مدارک ثبتی شرکت

 

الف) مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص شامل: اساسنامه، اظهارنامه، روزنامه رسمی، تغییرات و تاسیس ب) مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود شامل: اساسنامه، تقاضانامه، شرکت نامه رسمی، تاسیس و تغییرات، روزنامه ج) ارائه اصل سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی از دفتر مرکزی شرکت طبق روزنامه رسمی شرکت، کپی شناسنامه کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره و کپی کارت ملی آن ها کپی برابر اصل شده، مدارک تحصیلی اعضای امتیازآور شرکت.

 

تذکر ۱: دو سوم اعضای هیئت مدیره باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشند.

 

تذکر ۲: داشتن کد اقتصادی و کد کارگاهی برای شرکت های متقاضی الزامی است.

مدارک عمومی لازم جهت اخذ رتبه پیمانکاری ۱ الی ۴:

 

کپی برابر اصل شده مدارک ثبتی شرکت

 

الف) مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص شامل: اساسنامه، اظهارنامه، روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات ب) مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود شامل: اساسنامه، تقاضانامه، شرکت نامه، روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات ج) کپی شناسنامه کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره و کپی کارت ملی آن ها د) کپی برابر اصل شده مدارک تحصیلی اعضای امتیازآور شرکت مهندس و یا مهندسینی که سوابق کاری ارائه می کنند باید مدارک زیر را تهیه فرمایند. ه) آخرین صورتجلسه مربوط به تغییر سهام تصاویر کلیه پیمان های شرکت (موافقتنامه) اصل تاییدیه کارکرد توسط دستگاه های اجرایی تصاویر آخرین صورت وضعیت تایید شده و یا (به تایید بالاترین مقام کارفرما) برای کارهای نیمه تمام و مفاصا حساب بیمه برای کارهای تمام شده. تمامی مهندسینی که سابقه کار در شرکت های دولتی را داشته اند نیاز به گواهی خروج دارند. امتیازات به این ترتیب بر طبق آیین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران محاسبه می شود.

 

نکته: تمامی مهندسین باید دارای حداقل ۳۹ ماه بیمه در ۴۸ ماه اخیر در شرکت رتبه دار مرتبط باشند ، یعنی اگر درخواست شرکت برای رتبه راه است، سابقه مهندس باید در شرکت دارای رتبه راه بوده باشد.

 

 

مهندس و یا مهندسینی که سوابق کاری ارائه می کنند باید مدارک زیر را تهیه فرمایند:

 

    نامه استعلام سوابق بیمه با ذکر تاریخ شروع و خاتمه و نام شرکتهایی که بیمه برایشان پرداخت نموده اند

 

    گواهی کار مرتبط با رشته مورد درخواست با ذکر تاریخ شروع و خاتمه از طرف شرکت و یا شرکتهایی که در گواهی بیمه اعلام شدند.

 

    سربرگ رسمی شرکت در 3 نسخه

 

    کپی آخرین صورتجلسه مربوط به تغییر سهام

 

تذکر 1: مدرک تحصیلی مدیرعامل شرکت باید لیسانس باشد.

 

تذکر 2: دوسوم اعضای هیئت مدیره باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشند.

 

تذکر 3: یکی از اعضای هیئت مدیره باید دارای رشته تحصیلی زمینه نسبت به رتبه درخواستی با حداقل سه سال تمام سابقه اشتغال در همان رشته یا تخصص باشد بهمراه گواهی بیمه تامین اجتماعی و گواهی اشتغال از محل فعالیت موصوف (شرکتها میتوانند بطور همزمان درخواست دریافت رتبه در دو پایه را داشته باشند به شرط رعایت موارد مذکور)

 

تذکر 4: داشتن کد اقتصادی برای شرکتهای متقاضی الزامیست.



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

جواز تاسیس

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ جواز تاسیس را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

نمونه جواز تاسیس

جواز تاسیس به مجوزی می گویند که وزارت صنایع برای راه اندازی یک واحد تولیدی صادر می نماید. شرکت ها و افراد در قالب واحد های حقیقی و حقوقی می توانند این جواز تاسیس را دریافت کنند به شرط آن که قصد تاسیس یک واحد تولیدی مثل کارخانه داشته باشند. اولین قدم راه اندازی کارخانه یا تولیدی دریافت جواز است.

 

جواز تاسیس گواهی می باشد که به دارنده  آن اجازه می دهد در یکی از شهرک های صنعتی که در جواز تاسیس قید گردیده و با امکاناتی که پیش بینی شده مشغول به تولید کالاهایی باشد که در آن گواهی ذکر شده است.

 

باتوحه به اینکه برای ثبت برند و علامت تجاری حتما نیاز به یک جواز مربوط به فعالیت می باشد با این حال اغلب مشتریان جهت ثبت برند (فارسی) خود هیچگونه جوازی نداشته و به همین دلیل از ثبت برند (فارسی) خود محروم مانده اند. کارشناسان ثبت شرکت کریم خان در اینگونه موارد به مشتریان خود جهت ثبت برند، پیشنهاد اخذ جوازی به نام جواز تاسیس را می دهند. بنابراین شما مشتری عزیز درصورت عدم داشتن جواز برای ثبت برند خود اصلا نگران نباشید، با اخذ جواز تاسیس می توانید به راحتی برند خود را در طبقه فعالیت مربوطه به ثبت برسانید.

 

سوالات متداول:

 

جواز باید به نام چه کسی ثبت شود؟

 

زمانی که قصد دریافت جواز دارید باید مشخص کنید که قرار است کارخانه برای شرکت خاصی یا فرد خاصی تاسیس شود. در صورتی که تحت شرکت خاصی است، به صورت حقوقی و در غیر اینصورت به صورت حقیقی صادر می شود.

 

    مدارک لازم برای اخذ جواز حقیقی چیست؟

 

اگر متقاضی شخص خاصی است، کپی شناسنامه و اصل کارت ملی + کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان کافیست.

 

    مدارک لازم برای اخذ جواز حقوقی چیست؟

 

برای اینکه جواز برای شخص حقوقی صادر شود، کپی شناسنامه مدیر عامل به همراه کارت ملی وی + کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم به همراه کپی آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات هیئت مدیره شرکت از ملزومات برای دریافت چنین جوازی است.

 

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مدت زمان اخذ جواز و هزینه ها با مشاورین ما در تماس باشید.



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اختراع چیست؟

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت اختراع را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

اختراع بطور کلی به معنی راه حل جدید و نوآورانه برای یک مشکل فنی است.این راه حل ممکن است به ایجاد دستگاه، محصول، روش یا فرایند کاملا جدید مربوط باشد یا ممکن است فقط بهبود جزیی محصول یا فرایند شناخته شده ای باشد. صرفا پیدا کردن چیزی که در طبیعت موجود است بطو کلی اختراع محسوب نمی شود، مقدار مناسب ابتکار انسانی، خلاقیت و گام اختراعی باید وجود داشته باشد ضمن اینکه اکثر اختراعات اکنون نتیجه تلاش های قابل ملاحظه و سرمایه گذاری بلند مدت در تحقیق و توسعه هستند. بسیاری از پیشرفت های فنی، ساده و ارزان که ارزش بازاری زیادی دارند، درآمد و سودهای سرشار نصیب مخترعین آنها نصیب مخترعین آنها یا شرکت ها می کند.

 

چه چیزی بعنوان اختراع قابل ثبت است؟

 

یک ابداع باید الزامات متعددی را رعایت نماید تا حائز شرایط لازم برای حمایت باشد. این الزامات بویژه شامل این هستند که ابداع مورد ادعا:

 

 

 

1. متشکل از موضوعی باشد که بعنوان اختراع قابل ثبت است.

 

2. جدید باشد.

 

3. دارای گام اختراعی باشد.

 

4. در صنعت به مفهوم عام آن قابل اجرا باشد.

 

5. در تقاضانامه اختراع بطور شفاف و کامل افشا شده باشد.

 

نکته: در صورتیکه افشا اختراع ظرف مدت شش ماه قبل از تاریخ تقاضا یا در موارد مقتضی قبل از تاریخ حق تقدم اختراع صورت گرفته باشد مانع ثبت نخواهد بود.

 

چرا باید اختراع خود را ثبت کنیم؟

 

اختراع، حاصل و ثمره تلاش فکری و تراوش ذهنی مخترع است که در قالب یک محصول صنعتی یا فرایند صنعتی متبلور می شود و اختراع در اینجا معادل واژه (INVENTION ) است. اما از اختراع در قوانین مختلف کشور ها زمانی حمایت میشود که این اختراعات طبق تشریفات جاریه آن کشور در موعد و زمان مقرر به ثبت رسیده باشد و شرط استفاده از این حق، ثبت اختراع آن در نزد مرجع ذیصلاح (اداره ثبت اختراع) می باشد و در اینجا حق اختراع معادل واژه (PATENT) می باشد.

 

پس از ثبت و اعطاء گواهی ثبت اختراع به مالک و مخترع، بر طبق قانون  به دو شکل از ثبت اختراع حمایت می شود:

 

۱) حمایت ایجابی، یعنی اینکه به دارنده گواهی ثبت اختراع می دهد که از خلاقیت و تلاش ذهنی خود بهره برد.

 

۲) حمایت سلبی، سایرین را مکلف می کند که به این حقوق حاصل از آفرینشهای فکری احترام گذاشته و مانع از هر گونه حق نقص حق گواهی ثبت اختراع بدون اجازه مالک این حقوق بشود.

 

فلذا  مخترع حق  انحصاری (گواهی ثبت اختراع) نسبت به ساخت، صادرات واردات، عرضه برای فروش، فروش و استفاده از فرآورده و کالاهایی که مستقیما از طریق فرایند بدست می آیند را دارد.

 

علاوه بر این در دنیای رقابت و کسب و کار ثبت اختراع دارای مزایای زیر می باشد:

 

۱) موقعیت قدرتمند در بازار و امتیاز های رقابتی

 

۲) سود بیشتر یا  بازگشت بیشتر سرمایه از طریق نظام انحصار

 

۳) درآمد مضاعف از محل تفویض اجازه بهره برداری و انتقال اختراع

 

۴) دسترسی به فناوری از طریق لیسانس دو جانبه

 

۵) دسترسی به بازار های جدید

 

۶) خطر کمتر نقص حق

 

۷) توانایی بیشتر برای دریافت وام و یا جمع آوری منابع مالی با نرخ معقول بهره

 

۸) ابزاری قدرتمند برای اقدام قانونی علیه تقلید کنندگان و سوء استفاده کنندگان

 

۹) وجهه مثبت شرکت یا بنگاه صاحب اختراع

 

۱۰) استفاده از مزایای بنیاد ملی نخبگان

 

۱۱) استفاده از تسهیلات شرکتهای فناور و دانش بنیان

 

۱۲) استفاده از صندوق حمایت از پژوهشگران کشور

 

 

 

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع چقدر است؟

 

گواهی ثبت اختراع حقی است که به مالک اختراع برای خلق یک اختراع جدید اعطاء می شود و عموما در کشور های مختلف مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع برای مدت  زمان محدود ۲۰  سال اعطاء می شود. بر طبق ماده  ۱۶ قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶، اعتبار گواهینامه ثبت اختراع، پس از بیست سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت اختراع منقضی می شود، البته حفظ گواهینامه ثبت اختراع در این ۲۰  سال منوط به پرداخت اقساط سالیانه توسط متقاضی ثبت اختراع می باشد و در صورت عدم پرداخت هزینه سالانه اظهارنامه مربوط مسترد شده تلقی و با گواهینامه ثبت اختراع فاقد اعتبار می شود.

 

 

 

اختراعات  غیر قابل ثبت (استثنائات ثبت اختراع):

 

طبق ماده ٤ قانون موارد زیر از حیطه حمایت از ثبت اختراع خارج است:

 

الف) کشفیات ، نظریه های علمی، روشهای ریاضی و آثار هنری.

 

ب) طرح ها و قواعد یا روشهای انجام کار تجاری و سایر فعالیتهای ذهنی و اجتماعی.

 

ج) روشهای تشخیص و معالجه بیماریهای انسان یا حیوان.

 

این بند شامل فرآورده های منطبق با تعریف اختراع و مورد استفاده در روشهای مزبور نمی شود.

 

د) منابع ژنتیک و اجزاء ژنتیک تشکیل دهنده آنها و همچنین فرآیندهای بیولوژیک تولید آنها.

 

ه) آنچه قبلاً در فنون و صنایع پیش بینی شده باشد.

 

و) اختراعاتی که بهره برداری از آنها خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی و اخلاق حسنه باشد.



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد